Donnerstag, 28. April 2011

Dál na plný plyn...

Pondělí, 18.4.2011

Dobré ráno do Německa a do celého světa,

nevím, co na úvod říct. Dnes jsem se podíval na počet návštěvníků mého blogu a byl jsem překvapený a nadšený. Od té doby, co jsem napsal úvodní zprávu, měl můj blog už neuvěřitelných 1965 návštěv z 10 různých zemí světa. Chtěl bych zde tedy poděkovat za velký zájem a také se omluvit, že jsem si dal s další zprávou na čas. Pokusím se referovat o novinkách během mé roadshow po USA co nejčastěji. Ale nejprve podrobně k událostem uplynulých dvou týdnů.
Před dvěma týdny jsem projížděl se vším všudy z města Reno do Kalifornie. Po dálnici 80 do Sacramenta a dále po dálnici 99 do města Turlock v Kalifornii, kde sídlí náš prodejce, Pioneer Equipment. A tady je pár dojmů z pohoří Grand Sierra. Podíváme-li se pořádně, jsou ještě vidět pozůstatky velkých lesních požárů před několika lety.






Sjíždíme z hor Grand Sierra dolů do nížiny Central Valley a krajina se velmi rychle mění. Zatímco v severní části se pěstuje většinou víno a také rýže!!, rostou okolo Turlocku mandloně, olivovníky, pomerančovníky a citroníky. Přestože BiG X by si poradil i s touto „pící“, my jsme tu kvůli „ozimé píci“ pro místní výkrmny mléčného skotu. Siláž z ozimů je siláž z celých rostlin pšenice, resp. ovsa. Částečně se přimíchává také vojtěška, boby nebo žito.   Normálně se sklízí v době přechodu z mléčné do voskové zralosti. Díky chladnému počasí a nadcházejícímu setí kukuřice jsem tento týden sekal i porosty, u nichž se ještě ani nezačala nalévat zrna. K tomu pár dojmů z plantáží a kalifornských „porostů ozimé siláže“.











Seč se zde provádí převážně pomocí takzvaných „Windrowerů“ (žacích řádkovačů). Šířku 9 metrů skládají do jednoho dvojitého řádku. Náš stroj BiG M zde také získává stále větší oblibu. Díky velké pracovní rychlosti a tedy velké výkonnosti dokáže nahradit až 2,5 těchto žacích řádkovačů.
O rozdílu v kvalitě řádků není třeba vůbec mluvit.
 Každý řidič, který zná žací mačkač BiG M, ví, o čem je řeč. Bohužel se mi zde ještě žádný stroj BiG M nepodařilo vyfotit při práci. Ale snažím se o to.

První dny mého turné jsem využil tak, že jsem pracoval se stroji na poli a přitom je seřizoval a také si zvykal na kalifornské řezání. V Kalifornii platí zákon, že boxy nákladních aut musí být při jízdě po silnici zavřené. Zato se dají otevírat a zavírat z kabiny pomocí hydraulických válců. Při řezání se materiál fouká do nákladního prostoru z boku, takže řezačky bývají vybaveny krátkou výmetnou rourou. Na to, proč se nakládka provádí doleva, mi zde nikdo neuměl odpovědět. Kvůli výhledu by byla logická spíš pravá strana. 

Zdá se, že už se rozkřiklo, že se s mým strojem BiG X 700 pohybuji v okolí, protože jsem dostal hned v prvních minutách do kabiny spolujezdce. Další dva náklaďáky si vyměnily místa a moje první předváděčka mohla začít. Vše běželo jako na drátkách…

Minulý čtvrtek mi udělalo čáru přes rozpočet pár přeháněk, takže jsem pár dnů nemohl pracovat. Na sobotní dopoledne se ale spontánně přece jen něco seběhlo, takže jsem zde poprvé představil naši vlajkovou loď, stroj BiG X 1100 při práci. Místem činu byl Hilmar. Protože všichni podnikatelé jsou zde placeni od tuny řezanky, musí se všechna nákladní auta vážit. Také jsem do řezačky nainstaloval kalibrované měřidlo spotřeby paliva. Dává se mezi sací potrubí a zpětné potrubí od motoru. Digitální displej v kabině mi potom udává absolutní a průměrnou spotřebu nafty. Vyzbrojen stopkami pak mohu zákazníkům během celého turné ukazovat náš vysoký výkon při nízké spotřebě paliva. Tak tomu bylo i teď. Zákazník již byl hrdým majitelem stroje BiG X 800, takže jsem nemusel ke stroji nic příliš vysvětlovat a měl jsem čas pořídit nějaká data, abych mohl zdůraznit přednosti zařízení Krone PowerSplit. Zákazník chtěl plný výkon, takže jezdil v režimu XPower. Řádky však byly příliš malé, aby nasytily 1078 PS, tak jsem ho požádal, aby přepnul na režim EcoPower. Při něm je k dispozici pořád ještě 604 PS. Výsledek: Stejný výkon 265 tun čerstvé hmoty za hodinu a úspora paliva 25 litrů/h. (Odhad obsahu sušiny 35 %, délka řezanky 18 mm). Víc jsem zákazníkovi nemusel vysvětlovat. Čísla mluví za všechno. První oficiální předváděčka tak byla úspěšná. K tomu ještě pár obrázků…









V neděli jsem s kolegou Brentem Rainesem odjel do San Francisca. Kdo tam ještě nebyl, měl by to každopádně napravit. Byl to velmi zajímavý den, plný dojmů. Tady je několik těch nejzajímavějších….












V pondělí to doopravdy začalo. Budu stručný: Dlouhé dny, krátké noci, předpověď počasí stabilní: Plný plyn!! Za minulý týden jsem zvládl předváděčky celkem u 13 zákazníků. Dohromady 21 řidičům jsem předváděl práci, vysvětloval funkci a technické detaily strojů BiG X 700 a BiG X 1100. Kromě toho jsme měli návštěvníka z New Yorku, který přiletěl do Kalifornie jenom proto, aby viděl naši novou řezačku při práci. Jednoznačný ortel „zkušebních řidičů“ zní: Palec nahoru! Zákazníci, kteří již mají řezačky Krone staré konstrukční řady, jsou na kvalitu našich strojů zvyklí. Velkou chválu si vysloužilo inovované vkládací ústrojí, novinka v toku pořezaného materiálu VariStream a nový design celého stroje. Samozřejmě jsem předváděl také u zákazníků konkurence. I u nich vzbudil stroj velké nadšení: „neřízený sběrač, lepší kvalita řezanky, velmi klidný stroj, perfektní tok píce, velmi dobré uspořádání, snadná údržba, velmi pěkná a především tichá kabina, komfortní obsluha“. Kromě stroje samotného přesvědčil i pracovní výkon. Uvádím několik hodnot:

BiG X 700 v pšenici-GPS, mléčná zralost, cca 18 t čerstvé hmoty/ha, řádek 9 metrů, cca 30 % sušiny, délka řezanky 18 mm: jízdní rychlost 17 km/h, 250 t čerstvé hmoty/h, 132 litrů nafty/h, 0,53 l/t čerstvé hmoty.

BiG X 1100 v GPS (oves, pšenice, vojtěška), řádek 18 metrů, délka řezanky 17 mm: 355 t čerstvé hmoty/h, 175 litrů nafty/h, 0,49 l/t čerstvé hmoty.

Výborný dojem dělá náš malý BiG MAN. Ve srovnání s belgickou vlajkovou lodí jsem se strojem BiG X 700 navzdory výkonu motoru menšímu o 45 PS jezdil rychleji. Ve srovnání s „Mackem“ z východního Vestfálska jsem dokázal udržet krok. Bylo by zajímavé porovnat také spotřebu paliva :-)

Shrnu-li to, byly první dva týdny velmi zajímavé a především úspěšné. Když jsme končili předváděčku u jednoho zákazníka, vystoupil z kabiny a na bok řezačky namaloval prstem do prachu logo své firmy a řekl: „Doesn’t that look great?“ („Nevypadá to úžasně?“)

V tom smyslu vám přeji pěkný velikonoční týden a doufám, že mi nebudete mít za zlé, když vás nechám pár dnů čekat na další novinky. Začátkem týdne máme ještě několik předváděček v okolí Turlocku, v polovině pokračujeme dál na jih. Cíl: Tulare v Kalifornii!


Srdečně zdravím z USA


Benedikt


PS: Právě jsem ještě našel na internetu video, které jeden návštěvník natočil během předváděčky!

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen