Mittwoch, 22. Juni 2011

Slunce, hory a poušť

 
PONDĚLÍ, 20. ČERVNA 2011
Hou, hou,

první kolo „Meet the BiG MAN-Tour 2011“ je oficiálně ukončeno. Na západě USA jsem pořezal tuny sena, pšenice, triticale a vojtěšky. Po téměř 3 měsících si teď může náš Easy Flow 3801 dát zimní přestávku. Ale ještě vám chci vyprávět o posledních dnech v Idahu.

Když se počasí spravilo, mohl jsem konečně udělat několik velice úspěšných předváděček v Burley a Buhlu poblíž Twin Falls. Kromě triticale jsem měl před sběračem většinou hlavně vojtěšku. Vedle výkonu řezačky dělal na zákazníky velice dobrý dojem také výkon metače ve srovnání s jejich vlastními stroji. Kdo už řezal vojtěšku při vhodné vlhkosti, ten ví, jak lepivá může být řezanka. A teď několik obrázků z předváděček. Jak vidíte, i v Idahu byl o řezačku veliký zájem.
 












Minulou středu jsem se vracel z Idaha zpět do Rena, kde jsem asi před 3 měsíci začínal svou cestu. Když člověk vyjede ze zavlažovaných „zelených oáz“ zemědělství, krajina se velice rychle změní. Na posledním obrázku vidíte jezero, vlastně spíš to, co z něj zbylo.









Čtvrtek jsem využil na přípravu soupravy na nadcházející „kukuřičné turné“, umyl jsem poslední pouštní prach z Texasu, Idaha a Nevady a udělal jsem bilanci právě skončeného turné se sběračem. A k tomu několik faktů:

Od 4. dubna do 15. června jsem měl celkem 52 předváděček pro zákazníky ze 7 různých států USA. Sedadlo řidiče v novém BiG X si vyzkoušelo více než 100 zájemců. Zájem o naše turné a řezačky byl tak velký, že jsme měli na návštěvě dokonce zákazníky z východního pobřeží USA a z Kanady. Strávili za volantem aut až 11 hodin jenom proto, aby viděli naši řezačku při práci. 

Se všemi řezačkami dohromady jsem odpracoval téměř 190 provozních hodin. Sklízel jsem oves, pšenici, triticale, trávu a vojtěšku. Výkon stroje BiG X 1100 v triticale byl 380 tun za hodinu při spotřebě paliva 0,48 litrů na tunu řezanky. 

Za celé turné jsem najel asi 10.900 mil napříč západem USA. To je 17.440 km. O spotřebě paliva přepravní soupravy raději mluvit nebudu.

A co bude dál? Od včerejška jsem opět v Německu. Následuje týdenní dovolená a od příštího týdne mě zase najdete ve Spelle. Čekají tam na mne další události okolo BiG X, o kterých vás na tomto místě samozřejmě budu informovat. V Německu ale dlouho nezůstanu. Podle toho, jaké bude počasí, se někdy v polovině července přesunu zase zpátky do USA. Cíl: Budu řezat kukuřici v Arizoně.

Pěkný pozdrav z Německa

The BiG MAN

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen